Vārda dienu svin: Venta, Salvis, Selva / 20.05.2022

booked.net

Jaunumi

1 20220325 125020 CopyLaikā, kad dabā notiek pārmaiņas, vērojami elpu aizraujoši skati. 3.abcdegl klašu skolēni dabaszinību projektu nedēļas ietvaros plaši izzināja mūsu planētas Zeme noslēpumus. Vienam ar otru daloties savā pieredzē, kā saudzēt zemeslodi un ekonomēt tās sniegtos resursus, skolēni aktualizēja to, ka mums katram jāuzņemas atbildība par mūsu planētu. Šķiet visvienkāršākais uzdevums būtu nemēslot dabā, tālāk iemācoties rūpēties par planētas ilgu pastāvēšanu, šķirojot atkritumus, ekonomējot elektroenerģiju, ūdeni un citus resursus, iemācoties atkārtoti izmantot dažādas lietas, kā arī dot tām otru iespēju pārstrādājot. Skolēniem bija iespēja darboties individuāli, pāros un grupās, diskutēt un praktiski izzināt šo mums tik svarīgo un aktuālo tēmu. Esam ne tikai daudz uzzinājuši un savā valodā ieviesuši jaunus jēdzienus, bet arī radījuši brīnišķīgus mākslas darbus, kā arī našķojušies ar pašu ceptajiem kēksiņiem zemeslodes krāsās. Lai plaukst un zaļo mūsu skaistā planēta! Foto

IMG 20220328 WA0005Spējai nodibināt un uzturēt draudzīgas attiecības ir liela nozīme mūsu emocionālajā un sociālajā labklājībā. Jauniešiem bieži ir grūtības tuvoties citiem – īpaši saviem vienaudžiem – un uzsākt vēlamo saziņu un attiecības. Jaunieši bieži jūtas neērti, mēģinot izteikt vai saņemt pozitīvus komentārus.
 28. martā 7.e klases skolēniem programmas “UNPLUGGED” 8.nodarbība “Ballīšu karalis/karaliene”. Šī nodarbība deva iespēju apgūt attiecību veidošanas prasmes. Skolēni mācījās kā ballītē uzsākt sarunu, kā justies pašpārliecinātiem jaunā vidē un pārvarēt mulsumu. Skolēni guva pieredzi saziņā ar citiem; atpazīt un novērtēt citu cilvēku pozitīvās īpašības (pozitīvas atsauksmes); mācījās pieņemt pozitīvas atsauksmes; apguva neverbālās un verbālās saziņas veidus saskarsmē ar citiem un pārdomāja, kā tas tiek darīts.

Cehija 1Cehija 2Cehija 3Cehija 4Ādažu vidusskolas komanda (1 skolotājs un 4 vidusskolēni) no 2022.g. 26. marta līdz 3. aprīlim piedalās starptautiskajā Erasmus+ projekta "Students against extinction" ("Skolēni pret izmiršanu", Līguma Nr.: 2020-1-SK01-KA229-078241_2) konferencē Čehijā. Kopā ar projekta sadarbības partneriem, skolēniem un skolotājiem no Slovākijas, Turcijas, Čehijas, Spānijas un Grieķijas, mūsu skolas pārstāvji piedalīsies vairākos mācību pasākumos, dalīsies pieredzē un diskutēs par ekoloģiju, biškopību, zaļo enerģiju, veselīgu uzturu, dabas aizsardzību, utt. 

1 Dienas c7A51A687 5AFF 40BD 8605 32A8ED9843E1Pretī sākumskolai drīz durvis vērs jaunais Dienas aprūpes un rehabilitācijas centrs bērniem ar funkcionālās attīstības traucējumiem un pieaugušajiem ar garīgās attīstības traucējumiem.
Ādažu sociālajā dienestā bijām uzzinājuši, ka varam iepriecināt centra iemītniekus, dāvinot Lego. Tādēļ aicinājām ikvienu Ādažu vidusskolas skolēnu ziedot dažus klucīšus kopīgai dāvanai. Visaktīvāk šajā akcijā iesaistījās sākumskolas skolēni, atbalstu guvām no "lielās skolas" 5. klašu skolēniem un pirmsskolas "Burtiņu" grupiņas bērniem. Paldies ģimenēm, kuras ziedoja Lego komplektus!
Esam gandarīti, ka mums izdevās iecerētais. Ceram, ka šī akcija ikvienu darījusi iejūtīgāku un tolerantāku attieksmē pret līdzcilvēkiem!
23. martā dāvinājumu nogādājām Dienas centrā. Sociālā dienesta darbiniece Iveta ar prieku mūs sagaidīja un izvadāja arī nelielā ekskursijā pa centru. Priecājamies, ka mūsu sarūpētais dāvinājums nodarēs.

Ilze Dreimane, 3.c klases audzinātāja

1 IMG 20220000 WA0000Ādažu vidusskola piedalās Erasmus+ projektā "Students Against Extinction" (līguma Nr. 2020-1-SK01-KA229-078241). Projekts tiek īstenots no 2022.gada 1.oktobra līdz 2023.gada janvārim. Projektu līdzfinansē Eiropas Savienība.
Projektā ir paredzēta 6 valstu skolu sadarbība: Slovākijas (koordinatore), Čehijas, Spānijas, Grieķijas, Turcijas un Latvijas. Ādažu vidusskolas pienākums ir piedalīties visos projekta pasākumos un aktivitātēs.
Mūsu skolā projektā aktīvi iesaistījās vairāk nekā 30 skolēni, kuri palīdzēja organizēt projekta mācību sanāksmi Ādažu vidusskolā no 20. līdz 26. februārim. Mūsu skolā viesojās 40 ārzemju skolēni un skolotāji. Projekta nedēļas laikā tika apmeklēti vairāki kultūras un izglītības objekti Rīgā un Vecpilsētā, Ādažos, Saulkrastos un Siguldā, kā arī notika vairāki mācību pasākumi Ādažu vidusskolā.
Nākamais projekta pasākums notiks Čehijā, un 4 Ādažu vidusskolas skolēniem būs iespēja uz nedēļu aizbraukt uz Ostravu. Skolēniem būs vienreizēja iespēja piedalīties dažādos aizraujošos mācību pasākumos kopā ar vienaudžiem no 5 dažādām Eiropas valstīm. Foto

Latv pierEsam saņēmuši Pierīgas novadu skolu latviešu valodas un literatūras olimpiādes 8. un 9. klašu skolēniem rezultātus. Priecājamies par augstajiem sasniegumiem

I vieta

   Ede Mona Kraukle 9.e uzaicināta uz olimpiādes valsts posmu

III vieta

   Elizabete Šakale 8.l
   Alise Vidzupe 8.l

Apsveicam un paldies latviešu valodas un literatūras skolotājām Lindai Krilovai un Ievai Miķelsonei par ieguldīto darbu!

STEMĀdažu vidusskolas skolotāju delegācija: Jevgeņijs Ļitvinovs, Sarma Jēkabsone un Dace Matisone piedalījās Erasmus + projekts "STEAM, kā spēcīgs tilts no pagātnes uz nākotni, kas šķērso jūru". Latvijas, Turcijas, Grieķijas un Horvātijas skolotāju delegācijas no 14. līdz 18. februārim viesojas ICS Mredolce skolā Palermo, Itālijā, lai dalītos pieredzē. Lasīt vairāk

Skolas soma LV100 krasains CopyDurtinas opera1Durtinas opera2KONCERTIZRĀDE “BURVJU DURTIŅAS OPERĀ” 07.02. - 11.02.2022.  
4. klases

Mūzikas stundās 4. klašu skolēni noskatījās koncertizrādi “Burvju durtiņas operā”, kurā ar operas aizkulisēm iepazīstina tēli no bērnu operām un baleta. Koncertizrāde “Burvju durtiņas operā” ļauj nokļūt pasaulē, kurā viss ir iespējams. Izrādes varoņi – lācis Tanheizers, žurka Aurora, suņi Zigfrīds un dons Žuans, kaķenīte Odīlija, kaķis Figaro un citi tēli jaunākos skatītājus iepazīstina ar operas aizkulisēm un dažādām profesijām, kas ikdienā palīdz tapt operas un baleta brīnumiem.
Skolēni dalījās ar saviem iespaidiem

Man patika tas, ka …

  • Šeit ir daudz dziesmas (Justs 4.g)
  • Daudz kas bija smieklīgs un es uzzināju lietas, ar kurām opera vai balets nevar notikt (Gustavs 4.g)
  • Dziedāja tās dziesmas, kuras es dziedāju bērnudārzā un varēju atcerēties tos laikus. Vēl man patika, ka tie aktieri smieklīgi dejoja un sportoja, aktieri bija sarkanos tērpos izskatījās ļoti smieklīgi. Man patika, ka vienā vietā cīnījās ar zobeniem (Elizabete V.4.g)
  • Ka cilvēki pārģērbās par dzīvniekiem (Elizabete P.4.g)
  • Kā dejoja baletdejotājas un kā dziedāja aktieri, jo viņi smieklīgi dziedāja. Man patika, kā viņi spēlēja instrumentus. Vēl man patika lielā operas lustra (Paula B.4.g)
  • Ka šeit ir daudz dziesmas (Paula J.4.g)
  • Man patika tad, kad bija kafejnīca, jo man visvairāk patīk kafejnīcas (Miķelis 4.g)
  • Tur ir skaisti un smieklīgi tērpi, skaistas dziesmas un zināmas, montāža (Dominika 4.g)
  • Bija daudz zināmu dziesmu. Bija interesanti un ka rādīja kā top un liek uz skatuves dekorācijas. Tas labi, ka bija vienota doma, nevis sajauktas vairākas domas kopā (Mila 4.g)
  • Ka tēli ir interesanti. Man patika dziesmas, sarkanie cilvēki jeb “desas” (Ričards 4.g)
  • Ka filmiņā ir daudz pazīstamas dziesmas un tas kā viņi rādīja kā veido dekorācijas un tas kā viņi rādīja baleta zāli (Katrīna 4.g)
  • Ka tur ir daudz tērpu. Tur ir daudz vietas. Ka opera ir grezna (Sofija 4.g)
  • Viss ir ļoti radošs un interesants (Rūta 4.a)
  • Ka izrādē bija ļoti daudz visādi aktieri un viņi bija ļoti interesanti (Alise 4.a)
  • Viss bija tik koši un radoši. Vēl man patika kā izskatās baletdejotāju tērpi (Estere 4.a)
  • Bija dažādi varoņi, kaķis bija foršā kostīmā. Īstenībā man patika lielākā daļa (Marks 4.c)

Man nepatika tas, ka…

  • Tērpi izskatījās diezgan slikti. Man liekas, tērpi varēja būt smukāki (Justs 4.g)
  • Arī daudz kas bija “cringe” un bišku garlaicīgi, bet tā tas bija forši (Gustavs 4.g)
  • Tērpi ir tik koši, cilvēkiem ir bērnišķīgas balsis. Vēl man nepatika, kad vienā vietā zēns bija uz pusi lielāka nekā kūka. Man vēl nepatika, ka dažās vietās foni nebija īsti, beigās aktieri nespēlēja pa īstam instrumentus (Elizabete V. 4.g)
  • Ir greenscreeen fons (Elizabete P. 4.g)
  • Man nepatika tie tērpi. Nepatika tas, ka tur nerādīja daudz baletu, bet es to gribēju redzēt (Paula B.4.g)
  • Ka tērpi izskatās biezi. Man liekas, ka tērpi varēja būt smukāki (Paula J.4.g)
  • Ka sunim (pelēkajam) bija ausis tādas kā putekļi (Miķelis 4.g)
  • Ka tie zvēru tērpi neatbilst operas epitetam (Dominika 4.g)
  • Ka viņi lidoja gaisā, pareizāk sakot bija daudz montāžas un es nesapratu īsti kāda bija doma filmiņai (Mila 4.g)
  • Ka žurka dzied 8 oktāvas augstāk. Vēl nepatika žurka un foni (Ričards 4.g)
  • Ka daudzi fragmenti bija ar uzzīmētiem foniem (Katrīna 4.g)
  • Ka tie zvēru tērpi neatbilst operas skaistumam (Sofija 4.g)
  • Ka mēs tik maz uzzinām par visām telpām (Rūta 4.a)
  • Kādās vietās bija sajaukts un bija pārāk daudz kur viss samaisīts (Alise 4.a)
  • Ka tik maz uzzināju, jo viņi (aktieri) daudz dziedāja (Estere 4.a)
  • Bija ne pārāk labi uztaisīts fons. Tās lelles (Marks 4.c)

Es uzzināju…

  • Ka opera ir daudz lielāka nekā biju domājis (Justs 4.g)
  • Ka ne tikai baletdejotājiem vajag trennēties un iemācīties kustības, bet arī operas dziedātājiem vajag trennēties (Gustavs 4.g)
  • Ka viņiem lustra veca 130 gadus. Es uzzināju dziesmu “Sēņotājs” (Rihards 4.g)
  • Ka ir tik daudz vietas, kur jāstrādā tikai dēļ vienas izrādes. Es vēl uzzināju, ka ir kafejnīca, kad mūsdienās baletu dejo tikpat skaisti kā senatnē (Elizabete V.4.g)
  • Ka balets tika filmēts arī melnbalts (Elizabete P.4.g)
  • Ka operā ir kafejnīca. Vēl es uzzināju, ka skatuves izskatu ir jātaisa ļoti ilgi. Es uzzināju, ka senākos laikos baletu dejoja tik pat skaisti kā mūsdienās (Paula B.4.g)
  • Ka operā ir kafejnīca (Paula J.4.g)
  • Ka kafejnīcā našķus taisa uz vietas (Miķelis 4.g)
  • Ka balerīnas trenējas pie spoguļa, kā rotā skatuvi, ka operā ir kafejnīca, operā parasti iet kleitās (Dominika 4.g)
  • Ka operas lustrai ir vairāk nekā 130 gadu. To ka tie kas strādā operas sfērā, piemēram, aktieri, baletdejotāji u.t.t.protams baletdejotājiem ir vienmēr slodze, bet piemēram operdziedātājiem ir arī liela slodze fiziskajās aktivitātēs (Mila 4.g)
  • Ka tēli trenējas sporta zālē. Ka tur ir kafejnīca, frizētava., daudz ko (Ričards 4.g)
  • To, ka operdziedātājas vingro un sporto. Un to, ka lielajai lustrai ir vairāk nekā 130 gadu (Katrīna 4.g)
  • Ka operā ir kafejnīca (Sofija 4.g.)
  • Ka operā ir ļoti daudz darba (Simona 4.c)
  • Ka jāiegulda tik daudz darba, lai uztaisītu vienu izrādi (Rūta 4.a)
  • To, ka aktieri trenējas un ka operā ir pagalms (Alise 4.a)
  • Ka lai uztaisītu 1  -  2 stundas garu izrādi, vajag ļoti daudz ko darīt un gatavot (Estere 4.a)
  • Es uzzināju jaunus operas dziedātājus. Cik lielas darbnīcas, kur šuj tērpus (Marks 4.c)

Barons1Barons2Barons3Barons4Skolas soma LV100 krasains CopyMUZEJPEDAGOĢIJAS NODARBĪBA 26.01.2022.  
Š.g. 26. janvārī Ādažu vidusskolas 11.c klasei bija iespēja tuvāk iepazīt  jaunlatviešu  devumu interaktīvā nodarbībā, to piedāvāja K. Barona muzejs.
Nodarbība veltīta 19. gadsimta 50.–60.gadu latviešu inteliģences pārstāvjiem, viņu idejām un to īstenošanai dzīvē. Nodarbībā īpaši izcelti četri jaunlatvieši: Krišjānis Barons, Krišjānis Valdemārs, Juris Alunāns un Atis Kronvalds, kuru devums literatūrā, pedagoģijā un valodniecībā, ekonomikā, izglītība un vēl daudzās citās jomās bija nenovērtējams pirmajā latviešu atmodā un arī turpmāko gadsimtu garumā.
Skolēni klausījās muzeja izglītojošā darba vadītāja Andra Ērgļa stāstījumā, diskutēja grupās, veica darba lapas uzdevumus, tādējādi nostiprinot zināšanas par jaunlatviešu dzīvi un centieniem latviešu pašapziņas modināšanā.
* Muzeja nodarbība bija ļoti interesanta. Uzzināju vairāk par jaunlatviešiem un viņu devumu, daži fakti likās pat pārsteidzoši, par kuriem iepriekš nezināju. Šī nodarbība bija vērtīga, pierādījās tas, ka ir interesanti mācīties, ja ir interesanta mācīšanas metode. (Viktorija) 
* Stāstījums no Zoom bija daudz savādāka pieredze nekā, ja tas būtu noticis pašā muzejā. Bija jauki klausīties un tajā pašā brīdī atrasties komfortā, sēžot klasē. (Paula)
* Man nodarbība par jaunlatviešiem patika. Labi bija pārdomāts grupu darbs, kur bija jāpastāsta par jaunlatviešiem, minot viņu nozīmīgākos sasniegumus. Stāstījums bija labi pārdomāts un saprotams. (Kārlis)
* Man nodarbība likās interesanta, es uzzināju daudzas lietas par jaunlatviešiem tieši no kultūras viedokļa, ko iepriekš nezināju. Man patika, ka stāstītājs bija tik zinošs un stāstīja ne tikai par vienu vai diviem, bet gan vairākiem jaunlatviešiem, kas ir vēsturē nozīmīgi. Arī grupu darbs bija tieši vietā, jo nebija par sarežģītu un komplicētu, to uztvērām drīzāk kā tādu spēli. (Līva Katrīna)
* Man patika šāda nodarbība, tas bija ļoti interesanti un noderīgi, interesanta prezentācija. Uzzināju par  jaunlatviešu darbību, kā arī  daudz ko par Kronvaldu Ati, ko nebiju zinājusi. Informācija bija viegli uztverama (Patrīcija)
* Man ļoti patika muzeja nodarbība,  tā bija diezgan interesanta. Informācija bija noderīga. Zoom platformā bija tieši  piemērota  stāstījumam par jaunlatviešiem un viņu izdarīto. (Estere)
* Nodarbība man patika, viss tika ļoti labi  un interesanti izstāstīts 10/10. (Kristians)
* Man ļoti patika nodarbības gaita. Grupu darbs šķita negaidīts, bet ļoti patīkams. Uzzināju interesantus faktus par jaunlatviešiem un to dzīvesvietām. Nodarbības vadītājs ļoti izsmeļoši pasniedza nodarbību, informācija viegli plūda.  (Elizabete)
* Nodarbība bija ļoti interesanta un izglītojoša. Tā atsvaidzināja manas vēstures zināšanas, kuras biju piemirsusi. Pateicoties bilžu savilkšanai kopā nodarbības beigās, tagad vieglāk atcerēties, kurš jaunlatvietis saistīts ar ko. Paldies par nodarbību! (Meldra)
* Man patika nodarbība , bet ticu, ka būtu bijis veiksmīgāk, ja notiktu klātienē! Uzzināju jaunu un noderīgu informāciju.  (Deivids)
* Man patika prezentācijas salikums. Neko īpaši jaunu neuzzināju, jo skolā bija daudz jāmācās par šo tēmu. Labāk saprotams būtu klātienē, bet tagad savādāk diemžēl laikam nevar. (Matīss)
* Man ļoti patika šāda veida stunda, bija interesanti iesaistīties grupu darbā. Uzzināju dažādus faktus par jaunlatviešiem, ko līdz šim nebiju dzirdējusi. Labprāt piedalītos vēl šāda tipa nodarbībās (Letīcija)
* Bija ļoti interesanti uzzināt daudz jaunus faktus par rakstniekiem un viņu dzīvi. (Gabriela)
* Ļoti noderīga un interesanta nodarbība, bija interesanti uzzināt daudz ko jaunu par dažādām personām, par  kurām mācījāmies iepriekš. (Una)

20220317 080114 CopyŠodien noslēdzās akcija “Putni salido!” Vizuālās mākslas stundās, pirms pavasara brīvlaika skolēniem bija radošs uzdevums - darināt putnu, "iekrāsojot" pavasari košās krāsās. Tā, nu putniņi "salidojuši" mūsu gaiteņos, arvien spējāk saucot pavasari.   Foto

Ādažu vidusskola

Reģ. Nr. 4313901280

Gaujas ielā 30, Ādažos,

Ādažu novadā, LV – 2164

T: 67996165; F: 67996276

e-pasts: skola@adazuvidusskola.lv

Skolas mājas lapa:

www.adazuvidusskola.lv

T: 67996248; M: 26069408

 e-pasts: anita.milanceja@adazuvidusskola.lv

Piekļūstamības paziņojums
Simbols e

e-adrese

Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Piekrītot sīkdatņu izmantošanai, tiks nodrošināta tīmekļa vietnes optimāla darbība.

Turpinot vietnes apskati, jūs piekrītat, ka izmantosim sīkdatnes jūsu ierīcē. Savu piekrišanu jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Piekrītu

Search